نحوه ارتباط زیر سیستمهای نرم افزاری در حوزه زنجیره تامین (SCM)

9 / 10
از 6 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | پنجشنبه 7 آذر 1398 در ساعت 15 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مروری بر نحوه ارتباط زیر سیستمهای نرم افزاری در حوزه زنجیره تامین (SCM)

همانطور که می دانیم ، یکی از مهمترین عوامل در راه اندازی صحیح یک بسته نرم افزاری یکپارچه، ارتباط آنلاین و دقیق هر کدام از زیر سیستمها با یکدیگر می باشد. چه بسا نرم افزارهایی که هر یک به تنهایی قابلیتها و امکانات جذابی به همراه داشته اند ، لیکن به دلیل عدم ارتباط صحیح و دقیق با زیر سیستمهای دیگر سازمان را به بن بست های اطلاعاتی رسانده اند.

به همین دلیل است که یکی از نخستین مشاوره هایی که در زمینه انتخاب و استفاده از نرم افزار به شما داده می شود ، استفاده از یک پکیج نرم افزاری کامل و یکپارچه و ترجیحا با یک ساختار یکسان است. این موضوع در شرکتها و سازمانهای با رویکرد تولیدی و صنعتی حتی بسیار بیشتر نیز اهمیت پیدا خواهد کرد. در این نوشتار سعی خواهیم کرد به نحوه و چگونگی ارتباط میان نرم افزارهای حوزه SCM (Supply Chain Managment) که در فارسی میتوان آنرا مدیریت و برنامه ریزی زنجیره تامین نامید بپردازیم.

برنامه ریزی منابع ،تولید محصولات، فروش محصولات و خدمات پس از فروش محصولات به عنوان اجزای اصلی مدیریت زنجیره تامین شناخته می شوند. به طور معمول هر یک از این شاخه ها نرم افزار (زیر سیستم) مختص به خود را داشته که در ارتباط با زیر سیستمهای دیگر نقش آفرینی خواهند کرد. همانطور که به زبان دیگر در بالا نیز ذکر کردیم ،هر کدام از این شاخه ها زمانی به حداکثر بازدهی و بهره برداری در سازمان شما خواهند رسید که در ارتباط یکپارچه با یکدیگر استفاده و تحلیل گردند.

یه عنوان مثال ، در یک مجموعه تولیدی که براساس سفارش مشتریان به امر تولید میپردازد. این چرخه اطلاعاتی به طور ساده بصورت شکل زیر خواهد بود :

 SCM-Chart-Simple

 البته میتوان ارتباطات اطلاعاتی دیگری نیز در این حوزه متصور شد ، لیکن چارت بالا نمایشگر ارتباط ساده ایست که میان زیر سیستمهای حوزه زنجیره تامین برقرار می گردد. بهترین نرم افزارهای یکپارچه نرم افزارهایی هستند که با کمترین فعالیت کاربری و با نظارت سیستمی دقیق این چرخه اطلاعاتی را به وجود آورند.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :