مهفا ویژه شرکت های فولادی

9 / 10
از 2 کاربر

 

صنعت فولاد یکی از بزرگترین و پیچیده ترین صنایع ایران است. حدود شرکتهایی که درحوزه ی تولید متعلقات این فلز فعالیت می کنند در ایران به چند صد کارخانه و کارگاه تولیدی می رسد.

به لحاظ سیستماتیک این صنعت دارای برخی ویژگی های خاص و منحصر بفرد می باشد. فرآیند ها در این صنعت بسیار انعطاف پذیر است و ارتباط واحد های سازمانی و تولیدی و تشکیلاتی در این مجموعه ها بسیار نزدیک به هم می باشد و اگر سیستم مناسب برای اجرای مدیریت و گردش اطلاعات در این شرکتها وجود نداشته باشد احتمال تداخل و دوباره کاری در هر جز از سازمان بسیار بالا می رود.

  • برخی از نیاز های اساسی شرکتهای فولادی در مدیریت اطلاعات چیست؟

ردیابی مواد اولیه

مواد اولیه در سیستم های فولادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . این مواد باید از لحظه ی ورد به انبار تا پس از تولید قابل ردیابی باشد. این ردیابی شامل اطلاعات خرید از تامین کننده، موقعیت کالا در انبار و میزان بهره ی آن در هر فاز تولید و در هر مرکز هزینه می باشد.  

امکان ثبت اطلاعات و شاخص های خاص

در صنعت فولاد واحد های اندازه گیری و اطلاعات تکمیلی هر یک از مواد بعضا بسیار خاص همان صنعت می باشد. گردش اطلاعات نیز در خیلی از موارد بر اساس همین اطلاعات در فرم های ورودی و خروجی صورت می گیرد. اطلاعاتی نظیر طول، عرض، ضخامت، مالکیت و ... می بایست قابل ثبت و گزارش گیری باشد. بنابراین در نسخه ویژه مهفا برای شرکتهای فولادی ، علاوه بر اطلاعات مقداری و ریالی ورود و خروج کالاها ، اطلاعات ذکر شده نیز قابل ثبت خواهد بود.

امکان ثبت چندین BOM برای یک محصول

درخت محصول یا BOM عبارت است از مواد اولیه ایی که برای ساخت یک کالا (محصول) مورد استفاده قرار می گیرد. در صنعت فولاد بسیار مهم است که یک کالا از طریق مواد اولیه متفاوت معرفی و تولید گردد. به این منظور قابلیتی در سیستم مهفا گنجانده شده است که با استفاده از آن خواهید توانست برای یک محصول واحد، جندین فرمول ساخت ((BOM تعریف نمائید و در قسمتهای برنامه ریزی تولید و مواد از آنها استفاده کنید.

امکان معرفی و ثبت موارد مصرف در فرم های ورودی و خروجی در سیستم های انبار و فروش

موارد مصرف بطور کلی عبارتست از مجموعه مواردی که موثر در خرید، تولید یا فروش کالا خواهند بود. در تمامی فرمهای ورودی و خروجی کالا در سیستمهای فروش و انبار مهفا ، آیتم انتخابی جهت مورد مصرف وجود دارد که استفاده از آن اگرچه الزامی نیست ، لیکن در صورت استفاده مزایای بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

مهفا در حوزه ی فولاد:

نرم افزار های اتوماسیون صنعتی مهفا برای شرکتهای فولادی از ماژول های متفاوت نرم افزار تشکیل شده است. این ماژول ها بنا به استاندارد روند های شرکت های فولادی تولید شده است. این نرم افزارها شامل حسابداری مالی، خزانه داری، انبار صنعتی و حسابداری انبار، فروش، کنترل تولید، برنامه ریزی تولید، برنامه ریزی مواد، کنترل کیفیت و نگهداری و تعمیرات می باشد. در صورت نیاز سازمان، ماژول های اموال و استهلاکات، دبیرخانه و اتوماسیون اداری نیز قابل اضافه شدن به پکیج فوق میباشد.

شرکت مهفا با علم بر این موضوع که روند های شرکتهای فولادی در طی زمان بسیار تغییر شکل می دهند، سیستم های خود را تحت بستری قابل انعطاف طراحی و تولید نموده است.

خدمات مهفا در بسته های نرم افزاری شرکتهای فولادی با توجه به این موارد شامل آموزش نامحدود در محل شرکت مهفا، اجرای درخواست های دلخواه سازی و کانورت اطلاعات از سایر سیستمها می باشد.


 

دانلود کاتالوگ راهکارهای ویژه صنعت فولاد مهفا

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :