از تجربیات دیگران استفاده کنید

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 12 تير 1396 در ساعت 11 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

خیلی از سازمانها که به یک سیستم خاص نرم افزاری نیاز دارند ، با توجه به این طرز فکر اشتباه که کارشان متفاوت از سایر سازمانهاست ، علاقه مند به این موضوع هستند که از نرم افزارهای پکیج استفاده نکنند . و تیمی را برای تهیه و تولید یک سیستم از صفر تا صد بکار می گیرند . به هوای اینکه مطابق با نیاز آنها نوشته و تدوین شود . بی خبر از آنکه این راه چه آسیبهایی به آنها میزند . برخی از این آسیبها را به شرح زیر توضیح می دهم :
1- پروژه بسیار زمان بر می شود
چون سیستم باید از اول تا آخر نگارش شود و شرکتهای نرم افزاری قالبا در تیم های تولید سیستم محدود هستند پروژه های سفارشی معمولا از درجه اهمیت کمتری برخوردار است و در اولویت های پایین تری می باشند . و با توجه به اینکه در شروع پروژه تمامی خواسته ها و تحلیل های مشتری نمیتواند بازگو شود ، امکان درنظر گرفتن تاریخ پایان پروژه در ابتدای کار وجود ندارد .
2- پروژه تست کیفیت (qc) نمی شود
یک سیستم تا وقتی برای چندین کسب و کار در مجموعه های مختلف مورد بهره برداری قرار نگرفته باشد نمی توان به صحت و قابلیت های آن اعتماد صد در صد داشت . پارامترهای زیادی در امر ورود اطلاعات ، ارتباطات و نحوه چینش اطلاعات باعث می شود که کارکرد سیستم تتحت تاثیر قرار بگیرد و نتیجه ی خروجی قابل اعتماد نباشد .
3- هزینه ی بالای تولید
با توجه به اینکه پروژه های سفارشی معمولا به سفارش و سلیقه ی مشتری می باشد ، و با توجه به اینکه شرکت های تولید کننده سورس آن را یکباره می بینند معمولا با هزینه های کم مقرون به صرفه نمی باشد . بنا براین مشتری مجبور به صرف هزینه ی زیاد می باشد .
اینها بحشی از معایب استفاده از سیستم های سفارشی ست . بنا براین ما توصیه می کنیم که بهترین انتخاب در این گونه موارد استفاده از سیستم هایی ست که قابلیت دلخواه سازی دارد تا اگر نیاز به تغییرات داشته باشد قابل انجام باشد و از سوی دیگر معایب سیستم های سفارشی را هم نداشته باشد ..
#مهفا#دستت_را_به_من_بده

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :