نرم افزار مدیریت اموال،دارائیهای ثابت و استهلاکات

8 / 10
از 2 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 2 دی 1398 در ساعت 12 : 56 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 

همانطور که میدانیم ، هر بنگاه اقتصادی اعم از شرکت خصوصی،دولتی،خدماتی و ... در هر سال هزینه زیادی از سرمایه خود را صرف خرید اموال و امکانات مورد نیاز خود می کند، به همین دلیل می توان گفت جمعداری و مدیریت اموال و دارائیهای ثابت یکی از مهم ترین بخش ها در هر سازمان است که در صورت استفاده از نرم افزار اموال باعث کاهش هزینه های اضافی در سازمان می شود. امروزه به دلیل پی بردن به اهمیت این موضوع و برای افزایش دقت در این زمینه از نرم افزار مدیریت اموال و دارایی های ثابت استفاده می شود.


 اموال و دارایی های هر سازمان جزء سرمایه های اصلی آن مجموعه است. به همین دلیل توجه به آن و مدیریت اموال امری ضروری است. استفاده از نرم افزار مدیریت اموال (software asset management : SAM) یک راه مناسب و کارآمد برای کنترل اموال است. این نرم افزار با تعریف اموال منقول و ثبت اطلاعات مربوط به شناسنامه های اموال و سابقه انتقال (تحویل دادن یا تحویل گرفتن اموال و یا حتی ترهین اموال به دیگری) ، تغییرات یا تعمیرات آن ها و تهیه گزارش از آن ها باعث بهبود در امر مدیریت اموال شده است و مانع اتلاف سرمایه های سازمان و یا دوباره کاری های احتمالی می شود.

پس از ثبت و نگهداری اموال و تاریخچه فعالیتهای صورت گرفته در آنها ، دومین امکانی که یک نرم افزار اموال به شما خواهد داد محاسبه استهلاک اموال است. استهلاکات اموال در طی مرور زمان استفاده از آنها امری اجتناب ناپذیر است که البته تابع شرایط بسیار زیادی از جمله نوع اموال، وضعیت استفاده از آنها و ... خواهد بود. یک نرم افزار مدیریت اموال قدرتمند این امکان را به شما خواهد داد تا با توجه به تمامی شرایط موثر بر استفاده و چرخه کاری اموال نسبت به محاسبه استهلاک آن در بازه های زمانی دلخواه نمائید. هر چند نحوه محاسبات استهلاک مشمول فرمولهای نسبتا ثابتی است ؛ لیکن عوامل اثر گذار بر نوع محاسبه میتواند بسیار متنوع و پیچیده هم باشد. معمولا محاسبات استهلاک اموال در نرم افزارهای مختلف بصورت اتوماتیک انجام میشود و اگر نرم افزار اموال و استهلاکات شما یکپارچه با زیر سیستم حسابداری سازمان شما باشد ، اسناد حسابداری آن نیز قابل ثبت در نرم افزار حسابداری خواهد بود.


 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :