استفاده مجدد از گوشی های اسمارت قدیمی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 2 دی 1398 در ساعت 17 : 52 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )


روش برای استفاده مجدد از گوشی های موبایل اسمارت قدیمی

 

آیا نمی‌دانید با گوشی های موبایل قدیمی اسمارت خود چه کنید؟ اگر قصد فروش گوشی های موبایل قدیمی اسمارت خود را ندارید و یا حتی به دور انداختن آن فکر می‌کنید، با این مطلب همراه باشید.
در ادامه مطلب به توضیح 6 روش مختلف برای استفاده مجدد از گوشی های موبایل قدیمی اسمارت می‌پردازیم.


 ۱- استفاده از گوشی قدیمی به‌عنوان ساعت زنگدار

اگر گوشی موبایل قدیمی اسمارت شما برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها به‌اندازه کافی رم ندارد، حداقل کاری که می‌توانید با آن انجام دهید، استفاده از آن به‌عنوان آلارم در کنار تخت‌خواب‌تان است. یک برنامه ساعت برای گوشی قدیمی خود دانلود نمایید و کمی برای خرید یک استند موبایل و یا داک اسپیکر هزینه صرف کنید.
فراموش نکنید که در تنظیمات صفحه‌نمایش حالت Daydream را فعال کنید، با این کار شما می‌توانید گوشی خود را به یک قاب عکس دیجیتال و یا خبرخوان تبدیل نمایید.

2- استفاده از گوشی های موبایل قدیمی اسمارت به‌عنوان MP3 Player

حتی در عصر سرویس‌های پخش آنلاین، فایل‌های MP3 رایج ‌ترین فرمت موزیک برای دریافت بر روی اسمارت‌فون‌ها هستند. اگر گوشی های موبایل قدیمی اسمارت شما خروجی صدای باکیفیتی دارد، شما می‌توانید از آن به‌عنوان MP3 Player استفاده کنید (و همچنین اکانت‌های پخش آنلاین موزیک‌ را در آن تنظیم نمایید). اندروید دارای طیف وسیعی از موزیک‌ پلیرها است؛ حتی شما درصورت تمایل می‌توانید کتابخانه iTunes را با اندروید سینک کنید.

3- تبدیل اسمارت‌فون به یک فایل‌سرور

آیا می‌خواهید در همه‌جا به داده‌ها و اطلاعات خود دسترسی داشته باشید ولی به سرویس‌های کلود مانند دراپ‌باکس، گوگل‌رایو و …اعتماد ندارید؟ خوشبختانه شما می‌توانید از اسمارت‌فون قدیمی خود به‌عنوان یک سرور استفاده نمایید. تفاوتی ندارد که این سرور یک سرور FTP، ایمیل، DNS  دینامیک و یا DLNA باشد.

4- استفاده از اسمارت‌فون به‌عنوان هات‌اسپات Wi-Fi و مودم USB

اگر در سفر هستید و به اینترنت نیاز دارید و همچنین از یک سیم‌ کارت با حجم مناسبی از دیتا برخوردار هستید، می‌توانید بدون استفاده از گوشی خود به‌عنوان هات ‌اسپات و مصرف شارژ باتری آن به اینترنت دسترسی داشته باشید. اما چگونه؟  کافیست گوشی های موبایل قدیمی اسمارت خود را به یک اینترنت هات ‌اسپات تبدیل کنید. شما می‌توانید وای‌ فای‌ هات ‌اسپات را در بخش Wi-Fi networks در تنظیمات سیستم تنظیم نمایید. فراموش نکنید که یک رمز عبور مطمئن انتخاب کنید.

5- استفاده از اسمارت‌ فون برای تأیید هویت دوعاملی

تمام اکانت‌های آنلاین با تأیید هویت دوعاملی امن می‌شوند. اما فاکتور دوم باید در کجا به‌ وجود بیاید؟ پیام‌های متنی معمولا یکی از این گزینه‌ها هستند که افراد آن را بر روی گوشی فعلی خود تنظیم می‌کنند، اما این کار چندان صحیح نیست. درعوض بهتر است که گوشی های موبایل قدیمی اسمارت خود را در خانه بگذارید و اپ‌های تأیید هویت را از گوگل‌، فیسبوک و حتی بانک خود فعال نمایید. با این حساب شما فقط در خانه قادر به ورود به حساب‌های امن خود خواهید بود، اما نکته مثبت اینجا است که با این کار وقوع بیشتر نقض‌های امنیتی نیز (مانند دسترسی غیرمجاز به حساب‌های اشخاص) تنها در خانه امکان ‌پذیر خواهد بود.

6- استفاده از اسمارت‌فون به‌عنوان ریموت کنترل

کماکان همه ما می‌دانیم که می‌شود از اسمارت‌ فون‌ها به‌عنوان ریموت کنترل استفاده کرد، اما درحقیقت چند نفر از ما از گوشی‌های فعلی خود به‌ عنوان ریموت کنترل استفاده می‌کنیم؟
اگر یک گوشی موبایل قدیمی اسمارت دارید که از آن استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از آن به‌عنوان ریموت کنترل دائمی تلویزیون خود استفاده نمایید. برای اینکار کافیست اپلیکیشن های رایگان موجود در اینترنت را دانلود کرده و از آنها استفاده کنید.


  

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :