سامانه ابری

7 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | یکشنبه 5 آبان 1398 در ساعت 18 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شاید اگر صاحبان کسب و کار در مجتمع پلاسکو از سامانه ی ابری جهت حفظ اسناد حسابداریشان استفاده می کردند، این فاجعه می توانست روی دیگری داشته باشد اما چگونه؟

 اتفاق ساختمان پلاسکو فاجعه ی غم انگیز این روزهای کشورمان است و در میان باید و نبایدهایی که در مورد علت وقوع این حادثه صورت می پذیرد، چاره جویی های بسیار کاربردی را نیز از متخصصان حوزه ی آی تی می شنویم.اگر صاحبان کسب و کار در پلاسکو از سامانه ابری استفاده می کردند چه می شد؟

در همین رابطه مدیرعامل یکی از شرکت های ارائه دهنده اینترنت نوشت: “دلیل اکثریت هجوم صاحبان کسب و کار، خروج اسناد و کامپیوترهای موجود جهت حفظ اسناد حسابداریشان بود، در حالی که اگر اطلاعات این افراد بر روی سامانه های ابری ذخیره می شد نگرانی برای از دست رفتن اطلاعات وجود نداشت”.
مهندس محمد علی یوسفی زاده، یکی از مدیران جوان و موفق کشورمان در صنعت ارائه خدمات اینترنتی کشور به شمار می آید در دست نوشته ای که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته، نوشته است:

“از حادثه پلاسکو چه درسی در حوزه ای تی می شود گرفت؟
دلیل اکثریت هجوم صاحبان کسب و کار، خروج اسناد و کامپیوترهای موجود جهت حفظ اسناد حسابداریشان بود، در حالی که اگر اطلاعات این افراد بر روی سامانه های ابری ذخیره می شد نگرانی برای از دست رفتن اطلاعات وجود نداشت.
در این ساختمان سامانه BMS وجود نداشته است.
نکته جالب تر عدم وجود سامانه اطلاع رسانی جمعی آتش نشانان و نبود سامانه ای برای رهگیری وضعیت حیاتی و موقعیت مکانی این افراد …”

امید است که این فاجعه تلنگری برای بازسازی زیر ساخت های حیاتی و مهم آی تی در مجتمع های کاری و اقتصادی کشورمان باشد.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :