چراغ ترمز هوشمند با قابلیت اعلام تصادف

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | یکشنبه 24 ارديبهشت 1396 در ساعت 15 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شرکت Cosmo Connected یک چراغ ترمز هوشمند ساخته است که توانایی تشخیص ترمز را دارد. این چراغ هوشمند به یک ابزار شتاب سنج مجهز است و قابلیت تشخیص هرگونه کاهش سرعت را صرف‌نظر از علت اصلی آن دارد.
به گزارش روز یکشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس دیلی، به محض تشخیص کاهش سرعت ۱۲ عدد لامپ ال ای دی به عنوان چراغ ترمز روشن می شود و به سایر رانندگان هشدار می دهد. این چراغ ترمز به همراه پوشش ضد آب و هوای لاستیکی آن جمعا ۱۵۰ گرم وزن دارد و از طریق نیروی مغناطیسی روی یک پایه پلاستیکی نصب می شود که به سادگی می توان آن را با چسب دوطرفه به کلاه ایمنی متصل کرد.

بدین ترتیب به سادگی می توان این چراغ ترمز را روی کلاه های مختلف نصب کرد. این شیوه نصب چراغ در صورت تصادفات نیز کارآیی دارد و به محض برخورد و پیش از این که قطعات چراغ به صورت یک نقطه اتکا برای چرخش کلاه عمل کند، از آن جدا می شوند.

علاوه بر این می توان چراغ را در حالت چشمک‌زن قرار داد تا در مواقع اضطراری یا در هنگام توقف در کنار جاده یا در شرایطی که دید محدود و نور محیط کم است به سایر رانندگان هشدار دهد.

این چراغ با استفاده از یک باتری Li-Ion قابل شارژ ۹۰۰ میلی آمپری کار می کند که قادر است به مدت ۸ ساعت توان موردنیاز آن را تامین کند.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :