ارزش گذاری به کارمندان

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | یکشنبه 11 آبان 1399 در ساعت 12 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در قرن بیستم ارزشمندترین دارایی یک شرکت، تجهیزات و مشخصات تولید محصولاتش بود. با این حال، ارزشمندترین دارایی یک مجموعه (تجاری یا غیرتجاری) در قرن بیست و یکم، متخصصانش و خلاقیت آن‎ها است.

فکر می‌کنیم زمان آن فرا رسیده که سازمان‌ها ارزش بخشیدن به کارمندانشان، به عنوان مهم‌ترین دارایی مجموعه، را به عنوان رفتاری سازمانی پیش بگیرند. در حقیقت، کارمندان (یعنی مجموعه‌ای از دانش، تخصص، مهارت و تجربه) دارایی ناملموس و ارزشمند برای ایمن سازی آینده است.

کارمندان چهرۀ یک سازمان هستند. به همین دلیل، رضایت شغلی آن‌ها مهم‌ترین مسئله است. اگر کارمندی ناراضی باشد، ممکن است که دربارۀ محل کار خود بدگویی کند؛ حتی زمانی که آنجا را ترک می‌کند. یک کارمند ناراضی انگیزه ندارد و کارش را به درستی انجام نمی‌دهد. این موضوع در عملکرد وی و در نهایت، در عملکرد سازمان تاثیر می‌گذارد. این موضوع، سبب می‌شود که شرکت به اهداف خود نرسد، میزان درآمد و سود کاهش یابد و در بدترین حالت باعث شود که مشتریان به سمت رقبا روانه شوند.

ایجاد رضایت شغلی در کارمندان آنچنان دشوار نیست و تنها لازم است احساس کنند که شما به آن‌ها اهمیت می‌دهید و برای کارشان ارزش قائل هستید. به صورت کلی و سرفصل وار میتوان عوامل اجرائی در خصوص ارزش گذاری به کارمندان و بالاتر بردن رضایت شغلی ایشان را در موارد زیر خلاصه کرد :

  • قدردانی از تلاش های کارمندان
  • تمرکز بر روی اهداف بلند مدت مجموعه (هداف بلند مدت انرژی بیشتری به تیم داده و افراد را هیجان زده می‌کند)
  • اهمیت دادن به سلامتی جسمی و روانی کارمندان
  • پرورش دادن محیط دوستانه در مجموعه
  • توانمند سازی کارمندان از راه هایی مانند اعتماد به آنها و گسترش احاطه آنها بر روی بخش سازمانی که در آن مشغول هستند.

هر یک از موارد بالا بسته به شرایط سازمان، محیط و نحوه کار، تعداد پرسنل و ... ممکن است برای هر سازمانی بطور متفاوتی اجرا شود ، لیکن بطور کلی یک نتیجه یکسان را دنبال خواهند کرد و آن ارزش گذاری به کارمندان و بالاتر بردن رضایت شغلی آنهاست. امروزه حتی میتوان از روشهایی که گسترش فعالیت های آنلاین و مبتنی بر اینترنت آنها را بوجود آورده است بیشتر استفاده کرد.  به عنوان یک مثال ، میتوانید فرآیند ثابتی که برای هر انسانی در طول روز وجود دارد یعنی غذا خوردن را از حالت یکنواخت خارج کرده و به آن نشاط و هیجان ببخشید. این البته فقط یک مثال است که میتواند به مسائل دیگر بسط و گسترش داده شود.


 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :